Příběhování alias Storytelling je nejpřirozenější formou komunikace. Jeho původ najdeme už u starých indiánských kmenů, kteří si jednoduše vyprávěli příběhy. Snaha otevřít se je některým lidem z hlediska osobnosti méně či více dostupná. Každý tlak na vyjádření se však vyvolává protitlak a vzniká buď umělý způsob sebevyjádření, a nebo pocit, že neumíme komunikovat. Jestli jsme introverti nebo ne, pojďme se chytit toho, co je autentické a využijme to jako techniku nabídky a prodeje. Výstupem bude video, které si sami uděláte. Video vás, vaší firmy nebo produktu/služby, které nabízíte. Chytré telefony do kapsy:)
Jak kurz storytellingu můžete využít?
- Při profesní prezentaci u zaměstnavatele. Personalisté a manažeři jsou unavení z tradičních forem tabulkových životopisů a standartního motiváku. Buďte osobití, přidejte své video se storytellingem.
- Pro váš web. Mějte sami sebe na úvodní stránce a řekněte stručně a osobně, co nabízíte.
- Pro váš blog. Blogování začíná u vás.
- Pro prezentaci šéfům k žádosti o povýšení.
- Příběh vaší firmy. Pustit to můžete na velkých akcích, konferencích, výstavách.
- Svojí lásce.
- Rodině. Jestli jste černá ovce nebo introvert, na rodinné oslavě zazáříte. Taky. Kolegům v práci. Na narozeninách ředitele marketingu. Chytne se to.
- Spustíte lavinovou reakci. Připravte se na to, že lidé se rádi baví. Vy můžete začít.
- Výstup může být součást profilu LinkedIn, Facebook, osobního Youtube kanálu.
Osnova kurzu:
- Proč jsou introverti pro trh ti nejzajímavější?
- Rysy marketingu 21. století
- Vigvam a komunita
- Storyteling jako prodejní technika
- Asociační technika
- Využití sdílených kruhů
- Storytelling naživo
- Možnosti dokumentace příběhu
- Storyteling na sociálních sítích
- Živé hry. Ochutnávka autenticity.
Proto při příběhování - storytellingu můžeme využít přirozeně vyvěrajícího příběhu. Můžeme ho protáhnout, zkrátit, podle pocitu a situace. Můžeme ho vystínit v barvách, přiřadit zkušenosti a vyzdvihnout situace, které druhého mohou zaujmout. Můžeme se stát pochopitelnými. Protože říběhy tvoří nejkrásnější obsah.
Prodejní schéma je čím dál více podrobováno neochotou zákazníků vnímat nátlak. Marketing se tak dostává k civilizačnímu prověření, kam až jsme ochotni dojít v rolích zákazníků i prodejců.
Budeme si ukazovat a zkoušet různé formy a verze příběhování.
|
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: