Svět v hledáčku - workshop pro začínající kameramany a režiséry
Petr Špetla
Jmenuji se Petr Špetla, ale většina lidí mě zná jako Lachtana. Pocházím z Úpice u Trutnova. Kamera mi přirostla k ruce v osmnácti, kdy jsem dostal možnost Více o lektorovi »
Kurz teď nemá vypsaný termín
Nech nám svůj e-mail – dáš tak lektorovi podnět k vypsání nového termínu. Jakmile jej vypíše, dáme ti obratem vědět.
Svět v hledáčku je prvním ze tří typů workshopů, které nabízím na svém webu http://petrspetla.cz/. Je určen pro začínající filmaře, kameramany nebo režiséry a jeho náplň je ryze teoretická.
Zkušenosti
Workshopy stavím na základě vlastních zkušeností a ani u teoretického workshopu nepřijdete o cenné rady z praxe.
Čas
Uvedená délka workshopů je pouze orientační a v případě zájmu není problém jakýkoliv z nich prodloužit. Důležitá je spokojenost účastníků. Vzhledem k tomu, že jde o velký objem informací, dovysvětluji v případě zájmu nejasnosti zpětně na dálku.
Ebook zdarma
Absolvent workshopu dostane zdarma 100 stránkový ebook Svět v hledáčku.
Kontakty a další výhody
Během kurzu můžete získat cenné kontakty, poznat nové kolegy a vyměnit si s nimi vlastní zkušenosti. Každý absolvent navíc dostane slevové poukazy na další služby a rental techniky.
Reel lektora kurzu:
Obsah workshopu:
1. Digitální revoluce
2. Jak si vybrat správnou techniku
2.1. Výběr záznamového zařízení podle druhu práce
2.1.1. Zpravodajství
2.1.2. Hraná tvorba
2.2. Popis vlastností kamer a fotoaparátů
2.2.1. Rozlišení
2.2.1.1. Aliasing
2.2.2. Poměr stran - formát obrazu
2.2.3. Typ snímacího čipu
2.2.3.1. CCD snímací čip
2.2.3.2. CMOS snímací čip
2.2.3.2.1. Rolling shutter efect
2.2.3.2.2. Moaré
2.2.4. Velikost snímacího čipu
2.2.5. Crop factor
2.2.6. Ohnisková vzdálenost
2.2.7. Objektivy
2.2.7.1. Optické vady objektivů
2.2.7.1.2. Chromatická aberace
2.2.7.1.3. Sférická vada
2.2.7.2. Čištění objektivů
2.2.8. Formát videa a kodek
2.2.8.1. RAW formát
2.2.8.2. Barevný prostor
2.2.8.3. Datový tok
2.2.8.4. Komprimace snímků
2.2.9. Paměťové karty
2.3. Zvuk
2.3.1. Mikrofony
2.3.1.1. Princip mikrofonu
2.3.1.1.1. Dynamické mikrofony
2.3.1.1.2. Kondenzátorové mikrofony
2.3.1.2. Vlastnosti mikrofonu
2.3.1.2.1. Frekvenční charakteristika
2.3.1.2.2. Směrová charakteristika
2.3.1.2.2.1. Kardioidní charakteristika
2.3.1.2.2.2. Úzce směrová charakteristika
2.3.1.3. Typy mikrofonů
2.3.1.4. Protivětrná ochrana
2.3.1.5. Pop filtr
2.3.1.6. Druhy zapojení
2.3.2. Externí rekordér
2.4. Gripová technika
2.4.1. Stativ
2.4.2. Slider
2.4.3. Steadycam
2.4.4. Jeřáb
2.4.5. Dolly
2.4.6. Cablecam
2.4.7. Copter
2.4.8. Další gripová technika
3. Nastavení fotoaparátu: expozice a vyvážení bílé
3.1. Expozice
3.1.1. Clona (Iris)
3.1.1.1. Chování clony v praxi
3.1.2. Rychlost závěrky (shutter speed)
3.1.2.1.1. Neduh závěrky
3.1.3. Citlivost (ISO)
3.1.4. ND filtr
3.1.5. Polarizační filtr
3.1.6. Pomůcky k nastavení expozice
3.1.6.1. Histogram
3.1.6.2. RGB parade
3.2. Vyvážení bílé
4. Kompozice
4.1. Pravidlo třetin
4.2. Zlatý řez
4.3. Trojúhelníková kompozice
4.4. Symetrická kompozice
4.5. Diagonály a linie
5. Velikost záběru
5.1. Velký celek (VC)
5.2. Celek (C)
5.3. Polocelek (PC)
5.4. Polodetail (PD)
5.5. Detail (D)
5.6. Velký detail (VD)
5.7. Point of view (POV)
6. Střihová skladba
6.1. Střihová osa
6.1.1. Pravá a levá kantna
6.1.2. Protipohled
7. Nastavení horizontu
7.1. Na spodní horizontální linii
7.2. Na střed
7.3. Na horní horizontální linii
8. Rakurs - sklon kamery
8.1. Nadhled
8.2. Podhled
8.3. Nahnutí linie obzoru
9. Optická kresba
9.1. Deformace perspektivy
9.1.1. Širokoúhlé objektivy
9.1.2. Teleobjektivy
10. Hloubka obrazu
11. Hloubka ostrosti
12. Pohyb kamery
12.1. Panoramatický pohyb - švenk
12.2. Nájezd
12.3. Odjezd
12.4. Pohyb kamerového jeřábu
12.5. Záběr z ruky
13. Kontrast scény
14. Světla
15. Příklady nasvícení
16. Color grading
16.1. Korekce obrazu
16.2. Grading
16.2.1. Vinětace
16.2.2. Teal and orange
Další zajímavé kurzy
Na první pohled aneb Základy tvorby závěrečných prací
Olomouc ,
Dvojjazyčná výchova aneb angličtina odmalička
Praha ,
Norsko jako skvělá sezónní pracovní destinace
Praha ,
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: