SEO (nejen) pro blogery

1vch6efkepnoyok-seo.jpeg

Kurz teď nemá vypsaný termín

Nech nám svůj e-mail – dáš tak lektorovi podnět k vypsání nového termínu. Jakmile jej vypíše, dáme ti obratem vědět.

"SEO není co bývalo", povídala mi jedna má klientka. Skutečně? Nejčtenější článek na mém webu Vegmania.cz je 7 let starý, nevede na něj odkaz ani z homepage, ani z bočního sloupce a je v přehledu článků až na 12 podstránce. Přesto se dlouhodobě drží mezi nejčtenějšími články i mezi těmi mnoha aktuálnějšími. Je totiž na předních místech na hned několik atraktivních frází ve výsledcích vyhledávání. A hlavně se díky němu přihlásily desítky účastníků na mé kurzy.

Tohle je síla vyhledávačů. Web s kvalitními, ve výsledcích vyhledávání dobře pozicovanými stránkami, je jako akciové portfolio. Narozdíl od vychvalovaných sociálních sítí, které musíte neustále krmit obsahem, mají skvělé články, které spojují poptávku (témata, která čtenáři hledají) s nabídkou (vašim znalostmi a ještě lépe vaší jedinečnou zkušeností), ohromnou setrvačnost a můžete web nechat klidně měsíce ladem a stále se to na něm bude hemžit návštěvníky. Naučím vás, jak to dělám já.

Co vás na kurz čeká?

  • Projdeme si nezbytnou porci teorie, na které budeme stavět praktickou část. Třeba proč je důležitá rychlost webu.
  • Vysvětlíme si, že Google je přesvědčený, že "na velikosti záleží" a vítězové na "bedně" a v první desítce výsledků vyhledávání berou prakticky vše (a proto se tvoření průměrného obsahu prostě nevyplácí).
  • "Stránky jsou si rovny, ale některé jsou rovnější" - podíváme se na strukturu webu, jeho autoritativnost a jak se přenáší na jednotlivé podstránky.
  • Ukážeme si, jak a kde získat témata, která vaši čtenáři skutečně hledají a jak získat argumenty k rozhodnutí, o kterém tématu psát a kde bude vzhledem ke konkurenci dobré si nechat zajít chuť.
  • Rozpitváme si anatomii článku, včetně obrázků a grafik, meta tagů nebo odkazů.
  • Rozebereme si nejběžnější chyby nepoučených, jako je kanibalizace klíčových slov (kdy si vaše články konkurují sami sobě), chybějící štábní kultura pro používání tagů a rubrik (příliš mnoho málo používaných štítků), chybějící interní prolinkování ("klikněte zde", tak takhle prosím ne!) a další.
  • Odpovím na vaše dotazy.

Domů si odnesete kromě možného zlepšení vašich článků také tipy na užitečné nástroje a checklisty, podle kterých budete moci vylepšit svůj stávající a začít tvořit nový obsah.

Pro koho je kurz určený?

  • Těm, kteří blog či články využívají jako součást svého obsahového marketingu - budují svoji osobní značku / expertizu, lákají na své služby a produkty nebo se snaží propagovat téma / misi
  • Zvlášť užitečný bude těm, kteří mají blog na redakčním systému Wordpress, protože má řadu užitečných pluginů a nástrojů

Pro koho naopak není?

  • Pokud je pro vás psaní blogů spíše koníčkem pro radost, píšete z vnitřní potřeby nebo se věnujete tématu, které prostě čtenáři ve vyhledávačích nehledají
  • I když se budu snažit o maximální srozumitelnost, jde o téma postavené především na datech a tabulkách. Obávám se, že bez analytického myšlení může být těžké vidět možnosti a přínosy a kurz vás nejspíše nebude bavit.

Proč jít na kurz zrovna ke mně?

V online prostředí se pohybuji přes 20 let. Byl jsem dlouholetým šéfredaktorem internetového hudebního časopisu, přes dekádu provozuji vlastní web o rostlinné stravě Vegmania.cz, s návštěvností opřenou právě o vyhledávače. Také jsem postavil přes 200 webů, od malých prezentačních "vizitek" až po rozsáhlejší portály (Xplaylist.cz, Frontman.cz, The-Aardvark.cz, Barents.pl).

Web znám z každého úhlu, jako vývojář, marketér i tvůrce obsahu. Jsem přesvědčený, že investice do kurzu se vám rychle vrátí v efektivněji využívaném čase nad další tvorbou obsahu, odstraněním chyb a pevně věřím také ve zvýšení návštěvnosti z vyhledávačů.

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.