31pa7izavx8j2ap-img-3475-edit.jpg

Kateřina Neubauerová

Na Naučmese od 26. 10. 2016, vedl/a kurzy pro 1 účastníka. Navštívil/a 1 kurz.

  Během interaktivních seminářů si vyzkoušíme empatickou komunikaci na základě vzájemného porozumění.

Zažijeme jak převést konflikt, krizi v opětovný mír, pocit sounáležitosti a vnitřního klidu mezi partnery, rodiči a dětmi...

Budeme pracovat s emocemi, poznávat je, mluvit o nich. Uvědomíme si je. Jsou běžnou součástí našeho života a dají se využít i pozitivně... Nelze se je snažit potlačit, naopak efektivně je pomalu upouštět.

Budeme vnímat situaci v širším kontextu a zažijeme, jaké to je převést konflikt v opětovný mír s pocitem sounáležitosti.

Na ilustračních příkladech a vyprávění z praxe se snažím zprostředkovat porozumění aktérům dané situace tady a teď. 

Z empatické komunikace vychází empatická výchova, výchova laskavá, respektující, ale současně důsledná.

Každé vývojové období dítěte má svá specifika. Provedu vás rodičovstvím od narození miminka po pubertu.  

 Zažijeme na modelových rozhovorech, jak rozvíjet bezpodmínečnou lásku. Je to těžké, mohu říci z vlastní zkušenosti, ale jde to.  Nemůžeme od sebe očekávat 100%, také se musíme mít rádi bez podmínek i s 60. procenty.

15 let se věnuji rodinným vztahům, rodičovství a výchově. Nepřestává mě okouzlovat variabilita  motivů člověka k jeho chování.

Vnímat, proč druhý dělá to, co se nám nezdá, nelíbí, je efektivnější, než-li hledat restrikce, jak mu v tom zabránit.

Nečekejte ode mně poučky a manuály, ty si vytvoříte s mou pomocí sami, šité na míru přímo vaší situaci.  

Děti jsou vynalézavé,  když dostanou prostor pro kreativitu, svobodné rozhodování v bezpečných mezích, nepřestávají člověka překvapovat svou fantazií a umem. Pomohu vám najít rovnováhu, aby jste dali dětem dostatečné hranice, které nebudou příliš volné, ale nebudou ani naopak příliš těsné. 

Jedinečnost každého z nás, kterou lze odhalit především ve vzájemném dialogu dvou a více lidí, skýtá prostor pro velké dobrodružství a poznávání toho, jak vlastně věci vidíme. ,,Co pro vás znamená poslušné dítě?"  ,,Chcete opravdu poslušné dítě a nebo dítě s vlastním názorem respektující přirozenou autoritu? Co je to přirozená autorita?  Co znamená respektující autoritu. Co je to přirozená autorita? Jak se projevuje. jak ji dítě může vnímat?...

Vyjasňujeme si, jak to co říkáme, vlastně myslíme, jak vidíme jednotlivé situace a tím se nám přeorganizovává myšlení. Geniální.

  Odhalíme skryté  rozdíly, zdroje, které nám ukážou naše, zatím neodhalená místa rozvoje.  Podstata je v detailech. A těm se v systemické psychoterapii věnujeme především. Detaily nezaměřujeme tam, kde se nedaří, ale naopak rozšiřujeme vědomí o tom, co se daří.  Kdy jste se naposledy nepohádali? Bylo něco jinak?  Cítil jste se jistější? Odkud ta jistota pramenila? ...

V současné době procházím výcvikem v systemické psychoterapii u PhDr. Vratislava Strnada, kde objevuji kouzlo jazyka, myšlení a jak umí dialog s vnímavým průvodcem pomáhat. 

Před 12. lety jsem prošla výcvikem rodinné terapie u PhDr. Jiřiny Prekopové (terapie pevným objetím), kde jsem si prohloubila schopnost empatie, intuice a respekt k řádu rodinných vztahů, vnímání vnitřního dítěte a jeho potřeb, které občas vyroste a nutí nás jednat jako kdybychom byly právě malé dítě. Jsou to emoce, které přehluší rozum.

Podpora a porozumění rodičům i dětem je to co, mě baví do dnes.  Pochopení  pozice člena rodiny v souladu s řádem rodinných vztahů.  Vnímat jedinečnost vztahu v kontextu situace,  obnovit tok lásky zpracováním tíživých emocí ve vztahu, abychom z nich mohli čerpat a nevyčerpávaly nás tady a teď.

Pracuji  s  rodinnými konstelacemi, které otevírají cestu k jasnější mysli a uvolňují nás z pout rodinných křivd a bolestí. Konstelace náhledové, poradenské dokáží odhalit nepořádek v rodinných vztazích a posílit vůli je vědomě napravit. Lze tak učinit také ve sdíleném dialogu, záleží na klientovi, která forma spolupráce mu vyhovuje více.

   Prvních 12 let jsem se učila pracovat s emocemi, posilovala intuici a empatii a nyní pracuji s rozumem, s myšlenkami a konstrukty. Objevuji jak dokáží slova vytvořit vzdušné zámky, propasti žalu ale i jasnou realitu života. Jde jen o to, jak o věcech mluvíme a přemýšlíme.  Během naší spolupráce propojíme oba přístupy tak, jak vám bude příjemné. 

        ONLINE přednáška s besedou je ZDARMA. Současně mám na Vás prosbu o vyplnění dotazníku k disertační práci: 

https://www.click4survey.cz/s4/58743/aed0c721 

Výzkum informačních zdrojů současného rodičovství je důležitý pro porozumění tomu, jak rodiče získávají, hodnotí a využívají informace týkající se výchovy, zdraví a vývoje dětí. V Německu jsou podobné výzkumy velmi frekventované v rámci rodinného vzdělávání, u nás se jedná o jeden z prvních výzkumů v dané oblasti. Pro respondenty může mít tento výzkum několik významů:

1.     Sebereflexe a uvědomění – Respondenti mohou lépe porozumět vlastním rozhodovacím procesům a preferencím při vyhledávání informací o rodičovství.

2.     Zlepšení přístupu k informacím – Výsledky výzkumu mohou pomoci identifikovat spolehlivé a užitečné zdroje a upozornit na dezinformace nebo problematické trendy.

3.     Podpora rodičovských dovedností – Lepší přístup ke kvalitním informacím může přispět k jistotě rodičů a jejich schopnosti činit informovaná rozhodnutí.

4.     Přispění k vědeckému poznání – Účastníci výzkumu mohou pomoci odborníkům a institucím lépe pochopit potřeby rodičů a navrhnout efektivnější strategie pro poskytování informací.

5.     Změna politik a služeb – Výsledky výzkumu mohou vést k inovacím v oblasti vzdělávání rodičů, zdravotní péče nebo sociálních služeb.

Při čemž Výzkum informačních zdrojů hraje klíčovou roli v tvorbě výchovné strategie, protože umožňuje rodičům, pedagogům i odborníkům efektivně vybírat a využívat relevantní informace k podpoře vzdělávání a rozvoje dětí.

 Mé profesní zkušenosti:

  • Rodinné a výchovné poradenství, párová terapie
  • Podpora v mateřství,  kurzy šátkování a laktačního poradenství
  • Semináře o výchově a rodičovství v duchu laskavé, ale důsledné výchovy
  • Vedení kroužku tvoření pro rodiče s dětmi a po té pro děti samotné v RC, MŠ, ZŠ,
  • vedla jsem adaptační prográmek, miniškoličku, v rodinném centru  
  • Práce terénní psychiatrické sestry v  s klienty s psychotickým onemocněním
  • věnuji se primární prevenci zaměřenou na rodiny, pomáhám v RC psát granty na MPSV a jsem jejich odborný garant.

Vystudovala jsem 

  • Probíhá doktorské studium pedagogiky na FFUK
  • Mgr.  FFUK sociální pedagogika - poradenství.    
  • Bc.  UHK, Sociální patologie a prevence
  • VOŠ diplomovaná sestra pro psychiatrii
  • více o mně

Články na blogu průvodce rodičovstvím

Empatická komunikace

Systemická psychoterapie

 Vychovávat začínáme, když dítě slézá z klína

Jak být důsledným a zároveň laskavým rodičem

 

Kateřina

Navštívené kurzy (1):

Zakoupené video kurzy (1):

Odebírej náš newsletter

Posíláme tipy na nové kurzy, zajímavé a přínosné články. Informujeme o dění a vývoji projektu Naučmese.