Pište tiskové zprávy jako bůh
Václav Hnátek
Dvanáct let jsem pracoval v největším tuzemském nebulvárním deníku – Mladé frotně DNES. K novinařině mě přivedla touha poznávat a reprodukovat to nejcennější, Více o lektorovi »
Pořádáte okresní závody dračích lodí? Lokální hudební festival? Jste opravdu dobří ve svém byznysu? Chcete, aby se o tom lidé dozvěděli? Jistě, že chcete. Stačí maličkost – umět svůj příběh protlačit do médií.
Jak na to? O tom si povídáme v kurzu Jak se dostat do médií.
V navazujícím workshopu se zaměříme na zlatý grál komunikace s novináři, váš vypiplaný produkt jménem tisková zpráva.
Jsem novinář s patnáctiletou praxí, dvanáct let jsem pracoval v deníku MF DNES a o tom, jak se liší dobré a špatné „tiskovky“, vím hodně. Ukážeme si všechno prakticky a na konci kurzu budete mít vlastní tiskovou zprávu připravenou k odeslání, ale k tomu také know-how, jak se s tímhle úkolem popasovat v budoucnu.
Jak bude workshop probíhat?
- Povíme si, co to je tisková zpráva a k čemu slouží.
- Vysvětlím, jak se liší tisková zpráva od hotového novinového článku.
- Ukážeme si náležitosti, které ve vaší tiskové zprávě nesmí chybět.
- Dozvíte se ode mě, co do tiskové zprávy rozhodně nepatří (long story short: hlavně neopodstatněné chvástání).
- Vše si ukážeme na konkrétních případech z praxe, případně si můžeme projít i vaše dosavadní pokusy a rozebrat jejich nedostatky.
- Ale hlavně si během dne napíšete nebo upravíte jednu svoji tiskovou zprávu, kterou pak budete moct obratem rozeslat do médií.
- Cena workshopu zahrnuje i jednu následnou konzultaci zdarma.
Co potřebujete s sebou?
- Otevřenou mysl (bez té to nejde nikdy)
- Počítač nebo tablet, na kterém se vám bude pohodlně psát text o více odstavcích
- Svou vlastní tiskovou zprávu nebo podklady k tiskové zprávě, kterou byste chtěli komunikovat. Od toho se odpíchne praktická část dne.
Workshop je určený soukromým osobám či firmám, které si nechtějí najímat PR agentury k propagaci svého projektu. Své si z něj však odnesou i začínající profesionální píáristé nebo studenti novinařiny.
A nezapomeňte – perfektně zpracovaná „tiskovka“ je vašimi otevřenými dveřmi ke čtenářům!
Víš, že Václav vede také tyto kurzy?
- Jak se dostat do médií - Individuální
Kurz byl výborný. Přesně to, co jsem potřebovala. TZ od začátku praktické poznatky, žádný balast.
Přínosné, inspirativní, připravené, dobrý feedback.
Odejdete s hotovou tiskovou zprávou a pokud absolvujete i kurz o tom, jak se dostat do médií, nebudete se bát jí použít! Anebo budete umět férově vyhodnotit práci své PR agentury.
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: