Marketing bez halíře. Jak využít potenciál cross-partnerství
Kateřina Málková
Kromě toho, že jsem máma dvou kluků 10 a 18 let, za sebou mám 25 let praxe, z nichž 13 let samostatně podnikám. Povoláním jsem finanční manažer a odhadce Více o lektorovi »
Kurz teď nemá vypsaný termín
Nech nám svůj e-mail – dáš tak lektorovi podnět k vypsání nového termínu. Jakmile jej vypíše, dáme ti obratem vědět.
Co bylo dříve – slepice nebo vejce? Brand nebo zákazník?
Začínající podnikatel, ještě neznámý profesionál nebo mladá firma nemůže plně spoléhat na svoji reputaci (sílu svého brandu). Není to ten důvod, proč zákazníci vyberou právě Vás. To, co je má upoutat, je především Vaše obchodní nabídka. Teprve potom se podívají na to, kdo jste, a rozhodnou se. Při tvorbě obchodní nabídky není třeba tlačit na hledání výjimečnosti a superlativ. Důležité je pochopit svého ideálního zákazníka a důvody, proč kupuje právě u Vás (jeho očima).
Většina začínajících podnikatelů a malých podniků se na to vůbec nesoustřeďuje, snaží se prodávat všechno všem tam, kde to jde, ohlíží se na konkurenci, vychvalují svůj produkt, často vůbec nechápou, proč zákazník u nich nakoupil, proč se vrací, anebo naopak se nevrací. Kdo přesně je jejich zákazník?
Je dobře, pokud se Vám dnes daří prodávat svoje služby nebo produkty. Ekonomika je na vrcholu. Ale aby Vaše podnikání setrvalo (do 3 let končí 55 % podnikatelů), to nestačí. Potřebujete mít strategii marketingových aktivit, která podpoří Vaši reputaci a zároveň umožní se stabilně rozvíjet, aniž byste se museli strachovat o každou další tržbu, nahodile zkoušet různé marketingové nástroje
Řešení pro malý byznys — CROSS-MARKETING, česky KOOPERACE
Je to způsob, který pomůže setkat se Vaší obchodní nabídce s Vašim ideálním zákazníkem a Vám – získat dlouhodobého parťáka a soustředit se na podstatu Vašeho podnikání, které Vás baví.
Výsledkem je zvýšení počtu správných zákazníků a snížení tzv. studených aktivit (oťukávací schůzky, obvolávání, spamování), zvýšení obratu a také (což je nejdůležitější) - počtu vracejících a doporučujících zákazníků.
Cross-marketingové aktivity běžně využívají velké brandy (Cetelem vydává kreditní kartu Alza, Albert prodává jogurty Olma pod vlastní značkou, skupina podniků vydává stejnou zákaznickou kartu s různými bonusy, cestovní kancelář Vám nabídne cestovní pojištění atd.), ale v malém podnikání potenciál takového partnerství většinou končí vzájemným sdílením na Facebooku nebo umístěním letáků v kavárnách (zcela neměřitelné a neefektivní aktivity), v nejlepším případě v online podnikání může fungovat provizní prodej.
Důvodem je neznalost principů, nedomyšlení vzájemných výhod partnerství a špatná příprava. Přitom právě tento způsob Vám může pomoci s nízkými náklady dosáhnout velkého efektu.
Na tomto semináři Vás provedu touto cestou:
- Konečně poznáte svoji skutečnou cílovou skupinu zákazníků. Pojmenujete emoce a racionální důvody, které je vedou k nákupu u Vás.
- Připravíte funkční obchodní nabídku. Provedete stresové ověření svých možností a kapacit.
- Opustíte sporadické investování do různých marketingových nástrojů (PPC, facebook, web, letáky) a přestanete s pokusy, které nikam nevedou. Díky prvním dvou bodům v marketingové komunikaci začnete postupovat systémově, a to Vám umožní začít navazovat strategická partnerství.
- Vysvětlím, co to je cross-marketing (a co není), na konkrétních příkladech pochopíte jak funguje a co od něj očekávat.
- Určíte oblasti, kde začnete hledat cross-partnery (vyzkoušíte to rovnou přímo na semináři mezi dalšími účastníky). Definujete kritéria výběru partnerů a Váš cíl.
- Získáte návod jak připravit projekt cross-marketingového partnerství pro každého partnera zvlášť, protože partnera musíte oslovovat už s konkrétní představou. Pochopíte klíčový pro cross-marketing princip "win-win-win", a to na příkladech a ve vztahu k Vašemu podnikání.
- Naučíte se oslovovat zajímavé pro Vás partnery a přesvědčit je o vzájemné výhodnosti dlouhodobé spolupráce. Mimo jiné spočítat finanční náklady a efekt od takových aktivit.
Na semináři nečekejte zdlouhavé teoretické prezentace. Připravila jsem pro Vás čistě praktický strukturovaný obsah s dostatečným množstvím individuálních a společných cvičení a praktických příkladů – nebudete stíhat zapisovat insighty.
PO SEMINÁŘI PRO OVĚŘENÍ ZÍSKANÝCH ZNALOSTÍ A DOSAŽENÍ VÝSLEDKŮ:
- Stanete se členem uzavřené moderované skupiny na FB Workplace (FB pro firmy), která spojuje účastníky semináře. Zde můžete pokračovat v započaté na semináři spolupráci, testovat svoje myšlenky a získávat individuální zpětnou vazbu. Do skupiny budeme společně přidávat ty podnikatele, kteří a) projdou kurzem, b) budou kompatibilní s cílovými skupinami účastníků. Můžete se přidat již dnes, jen tady neplatí Váš stávající facebookový profil.
- Odnesete si individuální předlohu a šablony (i v elektronické podobě), které můžete použít pro další produktovou řadu, jiný zákaznický segment.
- V září přidám sérii krátkých video lekcí, které pomohou oživit ty nejpodstatnější momenty ze semináře.
---------------------
Tento seminář jsem vytvořila, protože chci, aby Vaše podnikání bylo úspěšné, abyste neztráceli čas, energii a peníze na různé marketingové pokusy a jednotlivé nástroje tak, jak to dělá spousta (nejen) začínajících podnikatelů. Tyto znalosti Vám pomohou uchopit prodeje ve Vaší firmě nebo ve Vašem podnikání systémově, soustřeďovat svoje úsilí a pozornost tam, kde to přinese největší výsledek. Cena semináře je symbolická ve srovnání s časem a prostředky, které už jste věnovali neúspěšným pokusům nebo obchodníkům.
Mám za sebou 21 let praxe (+ 5 let studia) v oboru, s kterou se v kostce můžete seznámit na mém profilu.
Nerada "vařím z vody", jsem zvyklá spíš dělat, než okecávat. Zúčastníte-li se semináře, půjdeme rovnou k věci.
Ale nebojte, o občerstvení a nápoje v průběhu semináře bude postaráno:-)
Nejste si jistí, jestli tento seminář prospěje Vaší činnosti? Proto váháte s účastí.
Napište Váš dotaz do komentáře ke kurzu. Odpovím každému.
Další zajímavé kurzy
Backpacking pro začátečníky - jak a co si sbalit
Praha ,
Jak zhubnout a postavu si udržet | Bez jídelníčků | Bez suplementů
Svěřenský fond není jen pro milionáře
Praha ,
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: