Jak si užít vážnou hudbu 1.díl
Ilona Červená
V dětství a mládí jsem měla jednoho velkého koníčka – hru na klavír. Jednoho dne jsem zjistila, že ačkoli hraji slušně na klavír, poslech složitějších děl je Více o lektorovi »
Kurz teď nemá vypsaný termín
Nech nám svůj e-mail – dáš tak lektorovi podnět k vypsání nového termínu. Jakmile jej vypíše, dáme ti obratem vědět.
Kurz již navštívilo 16 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣
Kurz je určen lidem, kteří poslouchají vážnou (správněji klasickou) hudbu jen příležitostně a tuší, že poslech této hudby může přinášet mnohem hlubší prožitky.
Z vlastní zkušenosti vím, že proniknout do klasické hudby může být docela těžké. Nejtěžší ovšem je vůbec přijít, jak na to.
Domnívám se, že mně se to z velké míry podařilo a ráda se tak podělím o své zkušenosti i s vámi. Věřím, že díky tomu sami poznáte, že to ve skutečnosti tak těžké není - většina účastníků kurzu překvapila sama sebe nečekanými pokroky.
Praktické rady pro poslech skladeb jsou vysvětleny hrou na klavír a poslechem nahrávek. Rozbor u klavíru mnohdy pomůže dostat se do „nitra“ skladby.
Na tento díl navazují další tři:
- Jak si užít vážnou hudbu, 2.díl (13.3.)
- Jak si užít vážnou hudbu, 3.díl ( 3.4.)
- Jak si užít vážnou hudbu, 4.díl ( 24.4)
Cyklus těchto hudebně vzdělávacích pořadů má za cíl nejenom naučit se vnímat a užít si i složitější skladby, ale i rozšíření všeobecných znalostí o klasické hudbě – tedy pomoci účastníkům kurzů stát se fundovanými posluchači klasické hudby nejen doma, ale i na koncertech.
Upozornění: Celý cyklus budu opakovat zase až za rok.
Další zajímavé kurzy
Jak připravit kurz na Naučmese.cz
Nad kávou o tom, jak lépe využít Salesforce
Praha ,
Jak na pojištění
Jak na investování
Jak na osobní finance
Nejoblíbenější kurzy tohoto týdne
První řečnický klub Školy rétoriky
Praha ,
Jak na obsah jako profesionální kreativci
Praha ,
Řezbářský kurz aneb Velká radost z malého kousku dřeva
Brno ,
Vánoční zpívání: Rybovka pro ženské hlasy
Praha ,
Smysluplné rozhovory
Brno ,
Kurz byl dobře strukturovaný a dobře uchopitelný. Rovněž se mi líbila komorní atmosféra, která umožňovala individuální přístup v případě nejasností či potíží porozumět probíranému tématu, zároveň to však neubíralo ze spádu přednášky (jako by se tomu mohlo např. stát v případě většího počtu účastníků, kdy by nebyl buď možný individuální přístup, či by se nestihlo probrat vše, co je na programu). Velmi oceňuji množství rozebíraných skladeb ať reprodukovaných či hraných osobně (a tímto zároveň smekám před odvahou jít takto s vlastní kůží na trh a nebát se osobně něco zahrát, neboť postupné rozebírání melodií v levé a pravé ruce bylo obohacující). Dále mi absolvování tohoto kurzu umožnilo nejen být schopný vnímat správně melodii či se uvědomovat i další aspekty skladby kromě shluku tónů, ale zároveň jsem se přiučila i něco z hudební teorie (značky pro dynamiku a význam, "složení skladby - melodie, dynamika, rytmus...) a jiné pojmy (hlasy, agogika), které jsem sice již někde slyšela, ale nebyla jsem si zcela jistá, o co přesně se jedná. Velmi se těším na pokračování seriálu a nové vědomosti, které jistě načerpám.
Líbila se mi struktura kurzu, zapamatovatelný a snadno využitelný obsah (tipy). Měl jsem pocit, že jsem si něco odnesl. Líbil se mi i výběr skladeb, které pro začínajícího posluchače byly relativně snadné a chytlavé.
Díky za krásný zážitek, bylo to pro mne velmi zajímavé, dověděla jsem se pro mne veskrze nové věci. Musím ocenit přístup k posluchačům a také pedagogické schopnosti.
Rozhodně jsem si kurz užil a hlavně něco nového pochopil.
Pořad měl akurátní tempo, nenudil jsem se, stíhal jsem.
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: