Jak si říct o peníze? Aneb kdo je mým zákazníkem ...

Mojmír Švehla
iniciátor, vizionář, trenér, otec, parťák a rybář. Dvě ZBYTEČNOSTI, které nám berou čas/energii/peníze: 1) Co si o mě myslí ostatní... 2) Přemýšlení za Více o lektorovi »

Kurz teď nemá vypsaný termín
Nech nám svůj e-mail – dáš tak lektorovi podnět k vypsání nového termínu. Jakmile jej vypíše, dáme ti obratem vědět.
Kurz již navštívilo 60 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣
Znáte to, když přijdete na návštěvu, dáte si kávu a pak hostitelka přinese zákusek a řekne: „Dáte si?“ Vaše odpověď ve většině případů je: „Né děkuji". Hostitelka změní taktiku a řekne: „Dejte si.“ Vaše odpověď v tu chvíli je: „Ale tak jóo“ – Dost podobně přemýšlí většina z nási i v obchodě. Nejde o to, jestli si dát chci nebo nechci… V tu chvíli je naše odpověď automatická. (Mezitím nám možná proběhne hlavou… no, odmítl jsem, ale docela bych si dal) A kolikrát čekáme, až se hostitel znova zeptá, abychom řekli: "Ano".
Proč právě tento kurz?
Za dobu deseti let, co se pohybuji v obchodě, jsem si všiml jedné zásadní věci. Mnoho velmi šikovných lidí co mají bezva služby (pro které i roky dřeli) nebo mají super produkt, si „NEUMÍ ŘÍCT O PENÍZE“. Nebo odcházejí sice s prodejem, ale s minimální marží.
Výměna VAŠÍ hodnoty za JEJICH peníze je alfou a omegou toho proč to děláme. I když nás práce naplňuje, pořád potřebujeme minimálně vodu, jídlo a ustájení. Je obrovskou škodou, že spousta nastartovaných lidí končí "v propadlišti dějin" pouze z důvodu, že neprorazili. Je jedno na čí straně je vina.... Pak slýcháme od těchto lidí - oni, ono, on, ona ... za to mohou a kdyby to a kdyby tohle. (Chápu, je to obraný mechanizmus - minimálně si to zdůvodnit sám před sebou)
Ve chvílích kdy se dostaneme k transakci se v nás i na druhé straně „něco“ pohne. Jsou v tu chvíli u stolu 2 emoční hladiny. Já mám strach, že neprodám a zákazník má strach, že koupí a pak toho bude litovat.
Na kurzu rozklíčujeme to "něco" a jak s tím efektivně pracovat. Po absolvování kurzu se Vám bude na jednáních minimálně lépe dýchat. Avšak neočekávejte žádnou "zázračnou" pilulku - těch je všude habaděj :-) a o prachy Vás obírat nebudu.
Vždy jde o proces a velmi rád Vám v tomto procesu budu nápomocen.
Co očekávejte od kurzu
- velké zjednodušení a nadhled nad "obchodními dovednostmi"
- Jaké jsou typy zákazníků a co na kterého funguje/nefunguje.
- projdeme obchodní jednání od fáze "Dobrý den" (první místnost) až do fáze "Nashledanou" (poslední místnost).
- řekneme si kolik místností (checkpointů) je potřeba projít během celého jednání.
- jak za sebou správně zavírat dveře. (jak se nevracet na začátek a mít vždy jasno)
- jak se proptat k výsledku. (zjistit kde je bolest, jaký je konkrétní problém/potřeba a jaké je vhodné řešení)
- jak pracovat s emocemi. (strachem i euforií)
- jak elegantně ukázat, že jste také jenom člověk.
Co neočekávejte od kurzu
- typické školení obchodních dovedností jak ze stránky vytržené z vysokoškolských skript z roku 1989
- líbivé řeči o tom, že všechno je možný a že zrovna na Vás čeká americký sen.
- že vše vyřešíme jednoduchou často používanou "radou" : "musíš tomu věřit a mít větší sebevědomí". (Tady mi to nedá a něco málo se rozepíši k jednomu typu lídí - Zaručuji Vám, že u skupiny lidí, která je čistě pragmaticky smýšlející, orientovaná na výsledek si s vysokým sebevědomím spíše naběhnete. Jinými slovy, když chcete, aby Vám Král (např. majitel společnosti) zaplatil, nejdříve mu musíte dát najevo a přesvědčit ho, že mu budete především dobře sloužit. Jinak jednání probíhá v duchu „kdo je větší samec“.)
- že vám budu prodávat naději.
- pouze tupou argumentaci. (a ještě k tomu sadu nožů :-D)
Skákejte mi do řeči, vytahujte své případy, ptejte se... Ať z kurzu vyždímete co nejvíc. Když budeme chtít a touha po informacích bude neutuchající, můžeme to dořešit třeba u piva :-) Těším se na Vás.
Další zajímavé kurzy

Jak připravit kurz na Naučmese.cz

Smysluplné rozhovory
Brno ,

Kariérní směřování, přešlapy a rozlety
Praha ,

Chytrý výběr a nákup ojetého vozu (i online)
Webinář - online ,

Jak na sociální sítě? Přednášky TOP lektorů z MiniFestu
Nejoblíbenější kurzy tohoto týdne

Objevte Bitcoin (pro úplné začátečníky)
Brno ,

Osobní produktivita
Praha ,

Módní workshop; Sama sobě stylistkou
Praha ,

BRAND JE MRKEV: budování značek prakticky & účelně
Brno ,

Štípaná mozaika
Praha ,
Značná část probíraného témata pro mne již nebyla nová a domnívám se, že je spíše určená osobám s menšími zkušenostmi v oblasti, nicméně i tak jsem si z kurzu odnesl několik cenných poznatků díky Mojmírovu odlišnému pohledu na věc. Na začátku chyběla kurzu trochu pevnější struktura, ale nakonec se vše podařilo a myslím, že jsme všichni odešli spokojeni :)
Název kurzu je trochu zavádějící. Nečekejte od kurzu probrání tématu "jak si říct o peníze" ve smyslu ohodnocení své práce, důvěra ve svou hodnotu, stanovení ceny apod.
Očekávejte vysvětlení stylu komunikace při vyjednávání o ceně.
Kurz dá účastníkovi prostor pro další zamyšlení a práci sám na sobě v jeho podnikání. Typologie zákazníků přednesená lektorem řekne účastníkovi i něco o něm samotném :-).
Hodnotný, ve 3 hodinách jsme probrali řadu věcí
Jsem velmi rád, že je tady takový kurz. Dobré podněty, které jsou vlastně logické, jen jsem se nad nimi nikdy takto sám nezamyslel. Kurz je inspirativní. Nějvětší přínos vidím v náhlednutí na chápání různých typů lidí.
Byla příjemná atmosféra, milí lidé na kurzu.
Zajímavý pohled na věc.
Nejprve mě překvapil velmi malý počet účastníků, ale pak se právě malý počet účastníků ukázal jako obrovskou výhodou. Jelikož jsem obchodní kurz absolvovala poprvé, tak nemám srovnání. Kurz se mi líbil, mnoho věcí pro mne bylo novými. Ráda bych vše využila i v praxi.
Velice přínosný nejen pro obchodníky.
Kurz mi pomohl pochopit, že vyjednávání s lidmi je daleko komplexnější, než jsem si dříve myslel. Nechal mě nahlédnout na ten obří pomyslný ledovec informací ohledně obchodního vyjednávání. Díky tomuto kurzu mé vyjednávání nikdy nebude jako dříve. Jednoznačně mě kurz informačně posunul a hladovím po pokračování. :)
Super návod, jak jednat s různými typy klientů. Spousta lidí nad tím vůbec nepřemýšlí, že na každého platí trochu něco jiného. Mojmír mluvil hodně z praxe, je vidět, že má zkušeností až až. Za mě kurz splnil to, co jsem očekávala. Možná bych jen přidala trochu víc konkrétních příkladů jak pracovat s určitým typem klienta / zákazníka.
To by se mělo učit už na základce. Zásadní věc pro každého, kdo chce něco prodat nebo prodávat.
Poučný. Tipujem že každý sa dozvie niečo nové, prípadne sa mu dostane zjednodušenia toho čo niekde čítal a nepochopil.
Paráda! Dozvěděli jsme se spoustu tipů (a triků). Nejcennější jsou osobní zkušenosti z mnohaleté praxe, kterých má Mojmír dost a dost. A je skvělé, že kurz je pro málo lidí, takže se člověk může o to víc ptát a směřovat obsah kurzu svými otázkami k tomu, co ho opravdu zajímá.
Kurz se mi líbil. Naučíte se, jak fungovat, když jste na obchodním jednání, když s někým něco vyjednáváte po telefonu a s jakými typy lidí se můžete potkat a jak s nimi vycházet. Téma je hodně široké, ale myslím, že si každý může najít to své, pokud přijde s otevřenou myslí a chutí se něco naučit!
Byl to můj první kurz na NaucmeSe a přicházel jsem s nulovou znalostí tématu. Hlavně v druhé půlce jsem dostal přesně to, co jsem chtěl získat a už mám základní přehled o problematice.
Nechápu, že se něco takového neučí na školách! Mělo by to být povinné, neboť obchodní tematika je všude kolem nás. V přehršli kurzů s obchodováním jsem moc rád, že jsem narazil na ten pravý. :)
Člověk kromě mnoha ostatního zjistí jak lépe vést obchodní jednání. Také mu dojde proč některé věci, museli dopadnout, jak dopadli. I s odstupem několika týdnů ještě stále nacházím věci, o kterých jsme se zmínili a na kterých chci zapracovat. Mohu vřele doporučit. Děkuji Michal
Po obchodní stránce dobrý, ukázal a vysvětlil základní principy chování a jednání při obchodním jednání.
Bylo to moje první setkání s obchodními dovednostmi, nebo s tím, jak vést obchodní jednání tak, aby se došlo k nějakému výsledku. Přišlo mi super, že jsem se dozvěděla ty háky, jak jednání posunout a jak jednat s různými typy klientů. Lektor také flexibilně přizpůsobil obsah kurzu našim očekáváním a potřebám / úrovním znalostí.
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: