Heretikův průvodce tištěnými měsíčníky pro e-shopaře
Dominik Formánek
Dominik Formánek patří mezi nejvyhledávanější poradce pro maximalizaci přínosu Heureky a dalších zdrojů objednávek, párování produktů, výkonnostní e-mailing, Více o lektorovi »
Kurz je individuální
Poznámka k termínu
Místo kurzu je dostupné autobusem na zastávce Xaverov a není hned na metru. Pokud je to moc velké odříkání, tak zůstaňte doma.
Tištěný měsíčník rozvíjející vztah se čtenáři je klíčem k opakovaným objednávkám a to jen díky správnému obsahu, osvědčené struktuře a způsobu vydávání. Je to skvělá cesta pro všechny. Dnes je posílají jen heretici, kteří vždy jdou proti proudu.
Je pravděpodobné, že toto není kurz pro vás. Je to totiž kurz pro drsňáky, odpadlíky, heretiky, prostě pro lidi, co jdou proti proudu.
Protože pokud jdete s proudem, tak neděláte nic. Neposíláte žádný e-mailing, žádný e-mailový newsletter, nedáváte žádné příspěvky na sociální sítě. Prostě nic. Vy se svými zákazníky nekomunikujete a na vašem byznysu je to vidět. Skomírá.
Tento kurz pak opravdu není pro vás.
Tento kurz totiž není pro zelenáče, kteří nedělají žádný marketing. Je to kurz pro pokročilé obchodníky. Pro lidi, co umí vydělávat peníze a vytváří zisk.
Pokud jste zelenáč a nebo jdete s proudem, pak dál už nečtěte.
Nebudu se zabývat tím, že je fakt dobrý nápad se zákazníky pravidelně mluvit. To už máte dávno vědět a hlavně to dělat.
Nebudu vás učit e-mailové newslettery, protože ty nikdy nikomu dlouhodobě nefungovaly.
Nebudu vás učit e-mailing, který je skvělým doplňkem tištěných měsíčníků a pokud e-mailing ještě neděláte, začněte jím. Na to existuje jiný kurz.
Nebudu vás učit žádné teorie o tom, jak by se něco mělo dělat. Nebudu vám říkat žádné ideály, jak by bylo nejlepší, aby to všechno fungovalo.
Řeknu vám, jak to doopravdy funguje a bude na vás, jestli to pochopíte nebo ne.
Kdybych si měl ze všech marketingových nástrojů jeden vybrat, pak to budou tištěné měsíčníky. Druhou volbou by byl e-mailing, nikoliv e-mailový newsletter. Nevíte jaký je v tom rozdíl? Podívejte se na: E-mailing vs. e-mailový newsletter
Jakmile jsem začal posílat první měsíčník, tak jsem během několika měsíců poznal, že je to naprosto klíčové médium.
Vlastně jsem v té době o vydávání měsíčníku nic nevěděl. Jen jsem se snažil jinak komunikovat se zákazníky. A zjistil jsem, že je lidé opravdu čtou.
Moji zákazníci dostávají pravidelně tištěný měsíčník do své poštovní schránky v obálce, na které někdy bývá známka s mojí fotkou. Udělají si kafe, sednou si do oblíbeného křesla, a přečtou jej, od první stránky po poslední, na jeden zátah.
V mém měsíčníku, tedy v mém médiu, není moje konkurence, jen já. Naši komunikaci nemůže nikdo odposlouchávat a ani kopírovat. Je to striktně soukromá komunikace, které čtenáři věnují svou pozornost. Je to inkoust na papíře a nejde to po internetu vystopovat.
Navíc existuje jedna skupina zákazníků na každém trhu, kterou by chtěl mít každý. Jsou to bohatí zákazníci. A ti jsou velcí fanoušci inkoustu na papíře.
Studenti kurzu obvykle říkají: "Páni, abych získal objednávky od bohatých zákazníků, stačí abych jim poslal několik fyzických měsíčníků?"
A já říkam: "Jo!"
Z kurzu si odnesete:
- Objevíte úplně nový, neobvyklý a pro vaše konkurenty neviditelný svět tištěných měsíčníků, které jsou preferované právě bohatšími zákazníky.
- Ukážu vám, jaký obsah nejlépe funguje a proč.
- Ukážu vám, jak poznat, komu měsíčník posílat, protože jej nemůžete posílat úplně všem.
- Ukážu vám, v jakém programu měsíčníky psát a vydávat.
- Jaké formáty tištěných měsíčníků fungují a co je nejoblíbenější.
- Co nesmí v žádném vydání chybět?
- Vytvoříte si vlastní médium, které budou vaši zákazníci číst, kde nebude žádná vaše konkurence a vy budete mít 100% kontrolu na informacemi, které dostanou.
- Naučíte se vytvářet závislost na vašich měsíčnících. Zákazníci budou netrpělivě hledat vaši obálku v poštovní schránce.
- Naučím vás vydělávat dalšími způsoby na měsíčnících, protože se vám otevřou nové, naprosto netušené možnosti.
Před 7 lety jsem začal vydávat první měsíčník a během několika vydaných čísel jsem věděl, že jsem se moji zákazníci začali těšit na každé další vydání.
Dnes píšu 2 měsíčníky a 1 čtvrtletník, neumím si představit, že bych s tím skončil. Odebírám 4 měsíčníky z USA, některé čtu už 10 let. Pravidelně studuji, nové postupy a testuji je na různých trzích.
Otázka zní, zda by to mohlo fungovat pro vás, že?
Tak já pro vás tu otázku trochu přeformuluju: Je možné, že vaši nejbohatší a nejvěrnější zákazníci budou nakupovat více od vás, pokud s nimi začnete víc osobně komunikovat klasickou poštou?
Já to ještě zjednoduším: Je možné, že vaši zákazníci budou nakupovat více, pokud s nimi začnete víc osobně komunikovat?
Dobrá, tady je odpověď zřejmá.
Tak je tu další otázka: Vyplatí se mi to?
Představte si, že s vaším podnikáním začínáte. Nemáte žádné zákazníky mimo tří, o kterých víte, že chtějí, co máte. Dokonce si od vás několikrát nakoupili. Vaše podnikání je v plenkách.
Posíláte jim e-maily, které někdy čtou nebo vůbec nečtou. Možná se dokonce od e-mailů odhlásili, ale přesto si již opakovaně nakoupili. Jakou jinou možnost máte, abyste se jim připomněli?
Klasický dopis nebo osobní návštěva? Obě jsou to skvělé možnosti. Lepší než nic. Ale příchuť obou možností je "prodej". V dopise budete mluvit o svých produktech a při osobní návštěvě podobně.
Lidé nemají rádi, když jim někdo prodává. Lidé rádi nakupují, ze své vůle bez vašeho tlaku.
Co je tedy další možností? Měsíčník, který nebude přímo prodejním nástrojem. Bude to malý časopis, který bude zajímavý, oborový, jedinečný na trhu (nikdo mimo vás jej nemá). Nebude v něm ani slovo o tom, že jim chcete něco prodat.
Lidé rádi čtou měsíčníky, magazíny, časopisy. Je to malé, oborové, zajímavé.
Prodat jim měsíčníkem stále můžete, ale jinak, než by vás na první pohled napadlo. Musí to být tak, aby si příjemci nezařadili váš měsíčník mezi další prodejní letáky. Aby jej stále viděli jako nositele zajímavých, oborových novinek.
Tak zpět k situaci, kdy začínáte a nemáte rozumný dosah na ty tři zákazníky, kteří si opakovaně nakoupili.
Poslali by jste jim tištěný měsíčník? I kdyby jste jej psali pro pouhé tři příjemce?
Já bych ho psal i jednomu :) Já vím, já mám zkušenosti, které vy nemáte.
Když teď vidíte novou příležitost a představíte si všechny ty problémy, co vás MOHOU potkat, tak si nejste jisti, zda je to opravdu pro vás.
Asi máte pravdu, možná to pro vás není. Máte něco dalšího, co má potenciál vám přinést ověřené výsledky?
Tištěné měsíčníky jsou ultimátní zbraní proti vaší slabé nebo průměrné konkurenci. Oni totiž nemají ani potuchu, že v dnešním světě, plného sociálních médií, může existovat něco tak staromódního jako jsou obyčejné dopisy nebo tištěné měsíčníky. Ani by je to nenapadlo.
Navíc psaní měsíčníků se jim a teď možná i vám může zdát jako něco tak náročného, že to nestojí za to. To je skvělá zpráva! Není? Pokud to oni nejsou ochotní udělat, tak já to na svém trhu udělám a posbírám peníze, co leží na ulici.
Vtipné je, že se do rukou konkurentů můj měsíčník nikdy nedostane, a pokud ano, pak z toho budou tak šokováni, že jej raději okamžitě zavrhnou.
Je to o tom, co jste vy ochotni udělat a co vaši konkurenti už nejsou. To rozděluje vítěze od poražených. Na kterou stranu se přidáte?
Počkat!? Nekomunikují konkurenti s mými zákazníky tištěným měsíčníkem už teď? Eeehhmmm.... Kdo ví... Já jen vím, komu ujíždí loď.
Buď s tištěným měsíčníkem začnete jako první a získáte si neotřesitelnou pozici na trhu teď, nebo tu příležitost věnujete konkurenci, kterou začnete dobíhat a nikdy ji nedoženete.
Po pravdě, já netuším, jaké je vaše podnikání. Jestli máte záměr dokola prodávat stejným klientům nebo ne. I v realitách můžete mít klienty, kteří od vás jednou za rok koupí investiční nemovitost, ačkoliv většina lidí si koupí svůj byt jednou za 30 let.
V realitách by takový tištěný měsíčník byl zdrojem budoucích zisků, ačkoliv byste jej posílali pár desítkám příjemcům.
Píšu tištěné měsíčníky ve 2 projektech a v jednom projektu mám čtvrtletník. Je to médium, které vlastním já. Mohu si tam říkat, co chci. Nejsou tam konkurenti, hejtři a nedělím se o pozornost s veverkami na vodních lyžích.
Je to moje tajemství úspěchu.
Až se přihlásíte na kurz, tak vám pošlu základní informace před kurzem, abyste se připravili a měli jste všichni stejnou startovací čáru.
To nám pomůže jít hned na věc a trávit co nejméně času úvodem.
Ukážu vám některé mé měsíčníky, ale i čtvrtletníky. Ukážu vám, v čem píšu texty pro měsíčníky, jakou strukturu měsíčníku dodržuji. Mimochodem vám taky ukážu, proč jsou čtvrtletníky slepou cestou a proč od nich utíkám.
Ukážu vám, jak odesílat měsíčníky, co nejlevněji, a jak přimět příjemce otevřít obálku.
Pro přihlášení se ke kurzu stačí nahoře kliknout na zelené tlačítko "Přihlas se". Obratem vám pošlu přípravu na kurz, abychom využili čas kurzu na maximum.
O co můžete přijít?
V nejhorším ztratíte 4 hodiny času a přijdete na to, co je pro vás slepou cestou. Každá objevená slepá cesta je krokem dopředu.
Buď se na kurz přihlásíte a rozlousknete tu záhadu v podobě tištěného měsíčníku, nebo se neposunete ani o krok dál. Budete dál toužit po více objednávkách, větším zisku, více věrných zákaznících. Váš život se nijak nezmění a pokud si představíte dalších 10 let stejných jaký byl poslední rok, pak...
Nebo si představte poslední rok a každý další rok, který bude lepší než ten předchozí. Jak bude vypadat ten desátý v řadě? Jak na tom budete se ziskem, s počtem věrných zákazníků?
Představte si, že vašemu měsíčníku bude váš zákazník věnovat 30 minut měsíčně. Pravidelně. Bude to jeho oblíbená činnost. Bude se těšit až mu měsíčník dorazí do schránky, až si udělá kafe, sedne si do oblíbeného křesla a začne číst.
Vaší konkurenci svůj čas věnovat nebude. Co se stane s jeho vnímáním vás proti vaší konkurenci? Uvidí ji vůbec?
Tištěné měsíčníky jsou zlomovým bodem vašeho podnikání. Teď se přihlaste do kurzu a vydejte se proti proudu konvenčního podnikání. Odlište se od konkurence něčím, co nejsou jen nižší ceny, ale co je pro vaše zákazníky opravdovým přínosem.
Staňte se heretiky on-linového náboženství.
Přihlaste se teď a začněte marketingovou revoluci ve vašem oboru.
Víš, že Dominik vede také tyto kurzy?
Další zajímavé kurzy
Dobrozvyk
Praha ,
Příprava na pracovní pohovor v češtině nebo angličtině
Ostrava ,
Jak na grantový fundraising
Jak zkrotit vnitřního kritika
Praha ,
Svěřenský fond není jen pro milionáře
Praha ,
Nejoblíbenější kurzy tohoto týdne
Radkova Rétorika #1: „Poslouchají mě vůbec?“
Praha ,
Módní workshop; Sama sobě stylistkou
Praha ,
Budování značek: prakticky & účelně
Ostrava ,
Koktejly jsou věčné
Praha ,
Smysluplné rozhovory
Brno ,
O tématu kurzu jsem se dozvěděla díky Dominikově e-mailingu. Vůbec by mě něco takového nenapadlo. Takže jsem byla ráda, že na kurzu byla teorie i praxe. Kurz se mi líbil, dozvěděla jsem se hodně věcí k tématu i mimo něj (nebo částečně související). Byl prostor zeptat se i na vlastní nápady k tématu a rozebrat, zda by něco takového bylo vhodné i pro můj obchod. Snadno jsem porozuměla prezentaci, bylo to často vtipně podané, takže nebyl problém udržet pozornost.
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: