2x20 tezí pro váš osobní rozvoj a produktivitu
Ruben Lang
Člověk, muž, běloch Více o lektorovi »
Kurz teď nemá vypsaný termín
Nech nám svůj e-mail – dáš tak lektorovi podnět k vypsání nového termínu. Jakmile jej vypíše, dáme ti obratem vědět.
Kurz již navštívilo 17 spokojených účastníků. Prohlédni si zpětnou vazbu ⇣
20 let jsem studoval hudbu mj. na Pražské konzervatoři, univerzitách v Tel-Avivu a německém Výmaru, zůčastnil se desítek kurzů u věhlasných profesorů z celého světa a jako hráč stanul na pódiu např. s Českou či Izraelskou filharmonií. Kvůli úrazu se nemohu hudbě nadále věnovat, avšak zjistil jsem, že postupy a principy, které jsem se naučil tím, že jsem dva až osm krát týdně prezentoval sám sebe a svou práci tváří tvář profesorům a nemůžu se za nikoho schovat, velmi dobře fungují i mimo hudební svět.
A abych nebyl škrt, rozhodl jsem se tyto principy indentifikovat, a předat vám je v té nejryzejší formě.
Některé využijete hned, jiné možná za pár měsíců, pár z nich pouze v případě, že budete sami učit. Vědět o nich se však může hodit.
Voilá.
- várka
1) Nejsi náhodou o tři levely napřed před svojí reálnou úrovní?
2) 2 týdny na etudu jsou hodně, čtyři roky na studium moc
3) Žádný perfekcionizmus.
4) Lepší je dobrý.
5) Nebojte se udělat chybu.
6) Zkoušet extrémy
7) Jak za 10 minut udělat stejné množství práce jako za 4 hodiny – (a strčit Tima Ferrise do kapsy)
8) Vyřaďte ze svého slovníku slovo “ale”
9) Necvič, co ti jde!
10) Cvič co ti nejde. A udělej si z toho ctnost.
11) První se ptej sám sebe.
12) Není tvůj nástroj lepší než ty?
13) Sám sebe kontrolovat. Pořád
14) Neotáčet se
15) Studium je těžká práce
16) Nepřeskakovat levely
17) A naopak, když jsi na úrovni Kreutzera, necvič Wohlfahrta
18) Je krásný, že má stůl nádhernou řezbu a intarzii, ale dokud má jen tři nohy, polívka se ti rozlije.
19) Na pódium se jde s tím, co umíš teď, ne s tím, co budeš umět za rok.
20) Zapisovat si po hodině alespoň hodinu její náplň
- várka
21) Naučit se rozeznávat slepé uličky.
22) Má to smysl??
23) Když změníte jedno, ostatní se nesmí rozsypat
24) Starý nebo nový Ruben?
25) Máš veškerý čas světa.
26) Snaha nezní!
27) Chtít a vědět jak
28) Chytit se drápkem.
29) Příležitosti se neopakují
30) Kšeft je svatá věc
31) Studovat (pracovat) do košatého stromu – a prořezávat
32) Musíš pro mě mít nabídku
33) Být udržovaný na jehlách
34) Zadat vždy trochu víc než je student schopen do příště udělat
35) Odpočinek dělá mistry
36) Uč se od těch nejlepších
37) Jak jsi tomu rozuměl?
38) Do půllitru litr nenaleješ
39) O tom, co tam je dobře se bavit nebudeme
No a kvůli té čtyřicáté tezi holt musíte přijít. Garantuju vám, že už jen kvůli té nebudete litovat cesty.
Mimochodem, věděli jste, že Andrew Mason, zakladatel a bývalý CEO Grouponu (otce všech slevomatů), nejrychleji rostoucí firmy historie s IPO v hodnotě asi 40 miliard dolarů, je absolventem Hudební fakulty Northwestern University – tedy žádná ekonomie, finance nebo něco podobného, ale “jen” hudba?!
p.s. rozepsané teze nově najdete zde.
Kurz pro mě byl podnětnou diskusí na jednotlivá témata - teze, na kterých jsem si ověřoval, kde vlastně v životě stojím a čemu sám věřím. Některé teze mi byly vlastní, jiné mi pomomohly si oživit, co už vím, ale nepoužívám, a další mi pomohly rozšířit si obzor a podívat se na věci z nového úhlu. Nenalezl jsem ale tezi, se kterou bych nesouhlasil. Za vším co Ruben "učí" stojí životní zkušenosti a vyzrálá osobnost, která ví, jak to v životě chodí. Přesto Vás o své pravdě nebude přesvědčovat, pouze Vám ukáže nové obzory a zda je přijmete za své, je už čistě na vás.
Je dobré mít připravenou svou konkrétní věc/projekt/studium/práci, aby mohl Ruben své obecné teze přešít na míru konkrétnímu člověku (jinak se to ukazuje na studiu angličtiny nebo výuce na hudební nástroj)
Polovina tezí se mě týkala a já jsem si tak připoměl, že se jim již věnuji a věnovat budu.
Podnětné teze pro mě byly: Zkoušet extrémy, Lepší je dobrý, Vyřaďte slovo “ale”, Cvič co ti nejde a udělej si z toho ctnost, Staré nebo nové mé já, Zapisovat si po hodině alespoň hodinu její náplň.
Odpovídáš či reaguješ na tento komentář: